Jak wyegzekwować zwrot pieniędzy za uszkodzony towar?

Zakupy przez internet są dziś na porządku dziennym, czemu rzecz jasna nie można się dziwić, ponieważ nie tylko wybór jest w tym przypadku większy, ale także i ceny poszczególnych towarów niższe. Przez internet kupujemy dziś wszystko od zwykłych skarpetek po drogocenne sprzęty elektroniczne. Zazwyczaj dostarczany towar do naszych rąk trafia w stanie takim, jakiego oczekiwaliśmy. Jednakże zdarza się, że przesyłka w jakiś sposób została uszkodzona. Co w takiej sytuacji zrobić, aby dochodzić zwrotu swoich należności?

Protokół szkody

Na otwarcie paczki w obecności kuriera decydują się tylko i wyłącznie nieliczni. I jest to poważny błąd, ponieważ w razie uszkodzenia jej zawartości jest to pierwszy i być może najważniejszy krok w celu odzyskania pieniędzy. Na pewno paczkę powinniśmy otworzyć w jego obecności, kiedy sprawia ona wrażenie uszkodzonej lub jej zawartość jest cenna. W razie uszkodzenia kurier powinien sporządzić protokół szkody.

Reklamacja w firmie kurierskiej

Następnie należy dokładnie przyjrzeć się wymogom reklamacyjnym danej firmy kurierskiej. O dziwo wymogi te mają one często bardzo różne. Nie należy zapomnieć o żadnym szczególe, a więc między innymi do reklamacji dołączyć list przewozowy czy potwierdzenie nadania przesyłki. Na odpowiedź powinniśmy czekać nie dłużej niż 30 dni. Jeżeli reklamacja będzie rozpatrzona negatywnie, raz jeszcze powinniśmy zwrócić się z jej uznaniem i zaznaczyć, że spełniliśmy wszystkie wymagania, które stawia sobie firma kurierska. Zaznaczmy jeszcze, że jeżeli w okresie 30 dni od daty wysłania reklamacji nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi, uznaje się ją za przyjętą.

Droga sądowa

Jeśli i to nie sprawiło, że sprawa została rozpatrzona pozytywnie, czas sięgnąć po rozwiązanie ostateczne, a więc proces sądowy. Być może właśnie w ten sposób dojdziemy swoich praw. Jest to nawet bardzo prawdopodobne.